söndag 18 juli 2010

Sköna söndag

Vilken helg det har varit.

Fredag: Sista arbetsdagen gick i ett rasande tempo för att hinna med allt och slippa åka in under semestern. På kvällen var det hemvändardagar då idrottsföreningen firade 60 år och byainvånarna och några "utbyingar" samlades på Folkan och lyssnade på RajRaj Band med rötterna från Pajala. Det var som vanligt ös när de spelade och alla verkade ha kul! En kompis till mig från Pajala följde med, vilket var himla skoj! Vi kom hem vid 1-tiden, satt och pratade en stund innan hon åkte hem och vi gick och la oss.

Lördag: Min lillasyster kommer vid 11-tiden till oss med väldigt tråkiga nyheter. Resten av dagen är som i en dimma och hjärtat sörjer. På eftermiddagen kommer dock grannfamiljen på besök så man får lite annat att tänka på för en stund. Mannen med medhjälpare har haft fullt upp med gjutningen av botten till det nya garaget, samtidigt som de har fått slåss med myggen och knotten.

Söndag: Idag tog jag ordentlig sovmorgon, slog upp mina blå vid 11.30-tiden. Dagen har gått i sakta lunk, med åskväder och ösregn. Vi fick besök av min kära vän och kollega med familj som hade vägarna förbi. Alltid lika trevligt! Middagen serverades hos min farbror i hans utepaviljong. Den rökta siken och forellen med potatisgratängen hade precis landat i magen när himlen öppnade sig och ett till åskväder for förbi. Det var dock över på mindre än en halvtimme och solen kom fram. Kvällen har avslutats med en utebastu, så skönt. Elbastu är inget jämfört med vedeldad.

Planen för imorgon är att börja med garagerensningen och sen får vi se vad annat som bjuds den allra första "riktiga" semesterdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar