lördag 3 juli 2010

60 frågor

Hittade denna utmaning i en blogg som jag läser regelbundet.

1. Hur gammal är du om fem år? - 35.
2. Vem var den sista du träffade? - Min man.
3. Hur lång är du? - 171 cm.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? - "Så som i himmelen" igårkväll.
5. Vem ringde du senast? - Min man.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? - "Har 11 mil kvar så jag hinner, går gärna på Nova" skickat till en kollega.
7. Vad är dagens planer? - Ta det lugnt och njuta av att det är lördag.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Skicka sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Gifta.
10. När såg du senast din mamma? - I torsdags.
11. Vilken ögonfärg har du? - Blå.
13. Har du någon gång hittat en katt? - Ja.
14. Vilken är din favoritplats? - Våran sköna soffa i vardagsrummet.
15. Vilken plats föredrar du minst? - Utedass.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - Är förhoppningsvis fortfarande gift med min man, barn och bor nog kvar i huset där vi bor nu.
17. Vad skrämde dig som barn? - Att gå ner i farmor och farfars källare.
18. Vem fick dig att skratta senast? - Mina tokroliga kollegor.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Nja..har nog en eller två.
20. Har du stationär eller bärbar dator? - Två bärbara.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? - Två.
23. Hur många landskap har du bott i? - Två.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja, det har hänt.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota.
26. Är du social? – Beror på humör.
27. Vilken är din favoritglass? – Vaniljglass med krossad choklad.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? – Åka på en härlig lång solsemester med mina närmaste och betala studielånet.
29. Tycker du om kinamat? - Det är gott ibland.
30. Tycker du om kaffe? - Ja.
31. Vad dricker du till frukost? - Kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? - Höger sida är min sida i sängen.
33. Kan du spela poker? - Nja, har försökt lära mig men är inte direkt intresserad.
34. Tycker du om att mysa? - Ja!
35. Är du en beroendemänniska? - Nja...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Ja, iallafall två stycken.
37. Vill du ha barn? - Ja, hemskt gärna.
38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska, finska och lite lite spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Ja, för 12 år sedan.
40. Föredrar du havet eller en pool? - Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? - Kläder, hemmet och resor.
42. Äger du dyra smycken? - Ja.
43. När känner du dig lycklig? - Är oftast lycklig.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - Drack ett glas iskall Fanta Citron för en stund sen.
45. Vem är den roligaste människan du känner? - Oj, känner flera roliga människor.
46. Välj ett ärr på din kropp? - Jag har ett smalt ärr under hakan som jag inte vet hur jag fått, inte mina föräldrar heller.
47. Vad har du för ringsignal? - En vanlig.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Det finns nog något plagg hos mina föräldrar.
49. Flirtar du mycket? - Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Har ingen profilbild.
51. Kan du byta olja på bilen? - Om jag måste.
52. Har du fått fortkörningsböter? - Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? - "Kungamordet" av Hanne-Vibeke Holst.
54. Läser du dagstidningen? - Oftast.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? - Nej, ingen veckotidning, däremot några månadsmagasin.
56. Dansar du i bilen? - Eeh, nej...sjunger däremot :-)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - NRJ.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Ring XXXXXX.
59. När var du i kyrkan senast? - Ett dop i februari i år, minns inte exakt datum.
60. Vilka personer utmanar du? - Alla som vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar